Zad. 1
w pewnej szkole uczy się 560 uczniów, w tym 240 dziewcząt. O ile procent więcej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt ? O ile procent mniej jest dziewcząt niż chłpców ?
zad. 2
Pan Zygmunt dostał podwyżkę i zamiast 1600 zł zarabia 1800zł. Podwyższył też kiedzonkowe swojej córce o taki sam procent. Córka dostawała dotychczas 20 zł kieszonkowego. Ile będziedostawać teraz ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T16:16:05+01:00
Zad.1
560-240=320

240-100%
80-x

x=80*100%/240= 33, ( 3 ) czyli 33 i jedna trzecia

Odp. Chłopców jest o 33,(3) więcej niż dziewcząt.

320-100%
80-x

x=80*100/320=25%

Odp. Dziewcząt jest o 25% mniej niż chłopców.

Zad.2

1600-100%
200-x

x=200zł*100%/1600zł=12,5 %

20zł-100%
x-12,5%

x=20zł*12,5%/100%=2,5 zł

20zł+2,5zł=22,5 zł

Odp. Teraz będzie dostawać 22,50 zł.
2 5 2
2009-11-06T16:29:09+01:00
1)560- liczba uczni
240-liczba dziewczat-43%
320-liczba chłopców-57%

Jakim procentem liczby 560 jest liczba 240?

x * 560=240
x=240:560
x=0,43%
x=43%
Chlopcow jest o 14 % więcej niż dziewcząt ( bo, 57%-43%=14%)

Dziewczat jest o 57% mniej niż chlopców w tej szkole ( bo, 100%-43%=57%


2)obliczyć jakim procentem liczby 1800 jest liczba 200
x* 1800=200
x= 200:1800
(x=0,1111...%)
x=11%

20zl+11% * 20zł=20zl+2,20=22,20 kieszonkowe córki po podwyzce
2 1 2
  • rafa
  • Początkujący
2009-11-06T16:29:27+01:00
560-240=320
560-100%
320-x%
x=57% - chłopcy
560-100%
240-x %
X=43%- dziewczyny
57-43=14%
w tej szkole chlopców jest więcej o 14%. A dziewczyn mniej też o 14%
2 1 2