Dywan w kształcie prostokąta ma jeden bok długości 1,7 m,
a drugi jest o 50cm krótszy. Ozdobne wykończenie 1m brzegu dywanu kosztuje 8zł.
Ile złotych należy zapłacić za obszycie wszystkich brzegów dywanów .?

mi się nie chce myśleć . xD

3

Odpowiedzi

2009-11-06T16:33:38+01:00
Pierwszy bok 1,7m
drugi bok , 1,7-0,5=1,2m

obwód; 1,2*2+1,7*2=2,4+3,4=5,8m

5,8*8=46,4zł
58 4 58
2009-11-06T16:35:12+01:00
Dłuższy bok ma 1,7 wiec krótszy ma 1,7-1,5=1,2m
obwód prostokąta wynosi 2-1,7+2-1,2=5,8m
cena obwódki 5,8*8=46,4zł
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T16:35:55+01:00
O=2a+2b
a=1,7m
50cm=0,5m
b=1,7m-0,5m=1,2m
O=2*1,7+2*1,2m=3,4m+2,4m=5,8m
5,8m*8zł=46,4zł
odp,trzeba zapłącic 46,4zł
55 3 55