Zad.1 W czasie gotowania 2 litrów wody odparowało 18% z jej objętości.Ile wody pozostało?
zad.2 Marek sprzedał Stefanowi samochód za 16,5 tys zł.Kupujący musiał zapłacić od tej kwoty 2% podatku.Ile wyniósł rzeczywisty koszt zakupu samochodu przez Stefana?
zad.3 Po dziesięcioprocentowej podwyżce dyrektor zarabia 4290zł. Ile zarabiał przed podwyżką?
zad.4 Marek i Jarek mieli po 50zl. Oszczędności Marka zwiększyły się o 20 % , a potem jeszcze o 30%.Oszczędności Jarka zwiększyły się tylko raz ,ale o 50%.Oblicz ile każdy ma pieniędzy.Kto ma więcej?
zad.5 Powierzchnia Ziemi ma 510 mln km kwadratowych,z czego 149 mln km kwadratowych to lądy.Ile procent powierzchni Ziemi zajmują morza i oceany?
zad.6 Do ceny produktu dolicza się 22% podatku VAT.Oblicz,jaka jest cena bez VAT-u magnetofonu,który wraz z podatkiem kosztuje 1464zł.
zad.7 Narty w sezonie kosztowały 600zł.Wiosną ich cenę obniżono o 15%. Ile kosztują po obniżce? O ile procent trzeba podnieść ich cenę ,aby wróciła do pierwotnej wartości?
zad.8

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T16:40:48+01:00
Zad.1
100%-18%=82%
2l = 2000ml
2000 *82%= 2000 *82/100=1640ml=16,4l
Zad.2
16,5 = 16500zł
2%*16500= 2/100*16500=330zł
16500+330=16880zł
Zad.3
100%-10%=90%
90%*4290=90/100*4290=3861zł
Zad.4
Marek :
100%-20%=80%
80% *50 = 80/100 * 50 =40zł
50+40=90zł

100%-30%=70%
70%*90=70/100*90=63zł
90+63=153zł

Jarek:
100%-50%=50%
50%*50=50/100*50=25zł
50+25=75zł

Zad.6
100%-22%=78%
78%*1464=78/100*1464=1141,92zł

zad.7

100%-15%=85%
85%*600=85/100*600=510zł
2 3 2
2009-11-06T16:44:23+01:00
Zad.1.
1litr 74 mililitry
2. 16830
3. 3861
5.29

Obliczyła bym reczte ale do kościoła mi się spieszy a tam tzreba pomyśleć ;)
1 5 1
2009-11-06T17:01:09+01:00
Zad.1
x = 100%
2 = 18%
x=100*2
x=200:18
x=11,2
11,2-2=9,2
odp:pozostało 9,2L wody.
zad.2
16,5=100%
x = 2%
x=16,5*2
x=33
16,5+33=49,5
odp:Musiał zapłacić 49,5 tys.
1 5 1