Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T16:53:42+01:00
Znaczenie izotopów:
- W lecznictwie: Dzięki nim uzyskuje się tzw. warstwowe obrazy mózgu i innych organów wewnętrznych.
- W przemyśle: defektoskopii przy badaniu ewentualnych ukrytych wad wyrobów oraz sprawdzaniu szczelności sprawnych metali, przy badaniu składu przepływających cieczy i gazów, przy określaniu jakości materiałów budowlanych
- W biologii: przy śledzeniu obiegu i roli mikroelementów.
- W geologii: są wykorzystywane do radiometrycznych metod geologicznych, a w badaniach podstawowych - w badaniach dyfuzji i badaniach strukturalnych
9 3 9
2009-11-06T17:01:12+01:00
Izotopy promieniotwórcze używane są do diagnozowania wielu chorób. Bada się nimi np. wpływ leków na organizm człowieka. W uzdrowiskach znajdziemy je w stosowaniu balneologii ( np.. leczniczych kąpieli lub inhalacji z zastosowaniem Rn.). Izotopy promieniotwórcze mogą być także wykorzystywane do sterylizacji sprzętu medycznego i laboratoryjnego. Izotopy promieniotwórcze pozwalają określić wiek znalezisk.Używany także do sterylizacji żywności.Ma wiele zastosowań dlatego ma duże znaczenie w zyciu człowieka, ponieważ ludzie wykorzystuja ten pierwiastek w życiu codziennym.Oczywiście ma to swoje konsekwencje, wady i zalety poprzez promieniowanie.
6 4 6