Odpowiedzi

2009-11-06T16:59:11+01:00
Grypa świńska to właśnie grypa wirusowa (a właściwie jedna z gryp wywołanych wirusem), bo jest wywołana wirusem A/H1N1
2009-11-06T17:00:39+01:00
Minister zdrowia Ewa Kopacz poinformowała, że sytuacja w Polsce nie daje powodów do niepokoju i wszczynania alarmu. Minister podkreśliła, że decyzję o zakupie szczepionek przeciwko grypie musi poprzedzić wiedza o wynikach badań klinicznych nad skutkami ich przyjmowania.


Według resortu zdrowia, w tej chwili mamy do czynienia przede wszystkim z grypą sezonową, i znacznie mniej licznymi przypadkami choroby spowodowanej wirusem A/H1N1, zarówno na Ukrainie, jak i w Polsce.
Kopacz zaznaczyła, że przypadki grypy A/H1N1 odnotowane w naszym kraju dotąd przebiegały łagodnie i nie były śmiertelne. Szczyt zachorowań ma nastąpić między styczniem a marcem.
Szefowa Krajowego Ośrodka ds. Grypy prof. Lidia Brydak przekonywała, że grypa sezonowa jest groźniejsza od tej powodowanej wirusem A/H1N1. Jak mówiła, co roku z powodu grypy sezonowej na świecie choruje do 1,5 mld osób, umiera natomiast do miliona. Przypomniała, że podczas tego sezonu będą krążyły trzy wirusy: A/H1N1, A/H3N2 i typ B.
- Zwróćmy uwagę na grypę sezonową. Możemy nie doczekać do infekcji wywołanej przez wirus pandemiczny, bo umrzemy z powodu powikłań po grypie sezonowej - podkreśliła.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T17:13:39+01:00
Grypa wirusowa jest groźniejsza , ponieważ uodporniła się na działania leków i ewoluowała,a świńska grypa jest świeżutką chorobą
1 5 1