Proszę was o pomoc! To zadanie potrzebuje na wtorek (10 listopada).

Ile wynosi ciężar bryłki żelaza o objętości 200cm ³. Gęstość żelaza wynosi 7,8 g/cm³. (Pamiętaj: ciężar jest równy sile grawitacji i wyrażamy go w jednostce siły, czyli w niutonach).
Z góry dziękuję za rozwiązanie...

3

Odpowiedzi

2009-11-06T17:24:02+01:00
Trzeba wykorzystać wzór d=m/v

d=m/v
d*v=m
m= 200*7.8 [cm₃/1*g/cm³=g]
m=1560 g
m= 1,56 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T17:24:24+01:00
V-objętośc
d-gęstość
m-masa

d=m/V
m=d*V

d=7,8[g/cm²]
V=200cm²
m=7,8*200=1560g=1,56kg

F=m*g(ciężar)
g≈9,81[m/s²]

F=1,56[kg]*9,81[m/s²]
F=15,3036[N]

a jeśli g≈10[m/s²], to wtedy
F=m*g
F=1,56[kg]*10[m/s²]
F=15,6[N]

wartość g w zależności od tego jak dokładnie przyjmujesz jego wartość;]
2009-11-06T17:26:10+01:00
V = 200cm ³
d= 7,8 g/cm³

m = dV
F = mg
F= dVg
F =7,8 g/cm³ * 200cm ³ * 10N/kg = 15600N