Podręcznik : MAtematyka z pLusem . klasa 2 gimnazjum ! [książka z niebieską okładką . !
Zad 17 / 72 str.
a) Promień okręgu jest równy 10 . Oblicz , jaką długość ma łuk tego okręgu wyznaczony przez kąt środkowy o mierze 50 stopni . o wierzchołku w środku okręgu .
b) Promieńkoła jest równy 5. Jakie pole ma wycinek koła wyznaczany przez kąt środkowy o mierze 72 stopni .

NIE CHODZI MI O SAMĄ ODPOWIEDŹ , A O CAŁE ROZWIĄZANIE ZADANIA .

2

Odpowiedzi

2009-11-06T17:37:37+01:00
A)
l=2πr
l=2π * 10
l= 20π

20π * 50/360 = 3 11/13

b)
P=πr <kwadrat>
P= π * 5 <kwadrat>
P= 25π

72/360=0,2

25π * 0,2=5π
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T17:49:17+01:00
1) ł = ⁵⁰₃₆₀ × 2π ×10 = ⁵₃₆ × 20π = ²⁵₉π = 2⁷₉π

2) Pw = ⁷²₃₆₀ × π 5² = ¹₅ × 25π = 5π

⁵⁰₃₆₀,⁷⁰₃₆₀-----są to ułamki zwykłe
5 3 5