Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T17:38:38+01:00
15 g- masa substancji
x g - masa wody
15% - stężenie roztworu

masa roztworu=x+15

Cp= ms/mr *100%
Cp=15/(x+15)*100%
15%=15/(x+15)*100%
0,15=15/(x+15)*1(x+15)
0,15x+2,25=15
0,15x=15-2,25
0,15x=12,75/:0,15
x=85 (g)

:)
2009-11-06T17:54:10+01:00
Dane: Szukane:

ms- 15g mw- ?
Cp-20% mr- ?

mr= ms * 100%
_________
Cp

mr= 15 g * 100%
_________ = 75 g
20%

mw= mr - ms
mw= 75 - 15 = 60 g

Proszę ;)