W szesciu duzych i czterech malych beczkach miesci sie 306 litrow wody.W jednej duzej i w jednej malej beczce miesci sie razem 59 litrow wody. Ile litrow miesci sie w jednej duzej a ile w jednej malej beczce.
Pomocy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
daje naljepsza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T17:32:41+01:00
Jednej duzej beczce miesci sie 35 litrow a w jednej malej 24 litry:)

narysuj sobie 6 duzych beczek i 4 male poparuj jedna duza z jedna mala.Jedna mara ma w sumie 59 litrow.Zostaly dwie duze beczki bez pary . Sa w sumie 4 pary(duza i mala) czyli 59*4 =236.
teraz od 306-236=70 --> tyle maja dwie duze beczki czyli jedna ma 35
no wiec skoro jedna duza ma 35 a jedna para (duza i mala)ma 59 to od 59 odejmij 35 wyjdzie 24 :)
2009-11-06T17:32:53+01:00
X- pojemność dużej beczki
y-pojemność małej beczki

budujemy układ równań:
6x+4y=306
x+y=59

x=59-y
6(59-y)+4y=306

x=59-y
354-6y+4y=306

x=59-y
-2y=-48/:(-2)

x=59-y
y=24

x=59-24
y=24

x=35
y=24
2009-11-06T17:33:39+01:00
306-59*4= 70
litry w e wsztstkich beczkach-4beczki małe i 4beczki duże= 2duże beczki
70/2=35
2 duże beczki/2= 1 duża beczka
59-35=24
od beczki dużej i małej- beczkę dużą= mała
w dużej beczce mieści się 35l a w małej 24l