Odpowiedzi

2009-11-06T18:00:34+01:00
Druga przyprostokątna = x
x² = 10² - 8² = 100 - 64 = 36
x = √36
x = 6
sinα = 6/10 = 3/5 = 0,6
cosα = 8/10 = 4/5 = 0,8
tgα = 6/8 = 3/4 = 0,75
ctgα = 8/6 = 4/3 = 1,33
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T18:03:42+01:00
Mozemy druga przyprostokatna wyliczyc z funkcji (jedynki trygonometrycznej na przyklad) albo z 'pitagorasa' - ja skorzystam z drugiej metody ;p
czyli

10²=8²+b²
100-64=b²
b=6

cosα=4/5
sinα=3/5
tgα=3/4
ctg α=4/3


Pozdrawiam! :)