Odpowiedzi

2009-11-06T17:41:18+01:00
Jest to:
malarstwo artystyczne początkujący od człowieka była jedną z metod zaspokajacy potrzebe estetyczną
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T17:42:13+01:00
Malarstwo sztalugowe- jest to wyposażenie warsztatu artysty, malarza. Zastosowanie odpowiednich sztalug do technik malarskich.
4 4 4
2009-11-06T17:43:45+01:00
Malarstwo artystyczne od zarania historii człowieka było głównym sposobem zaspokajania tkwiących w nas potrzeb estetycznych. Malarze utrwalali otaczający ich świat, pozostawiając cząstkę siebie potomnym. Najpierw artyści malowali na skałach, ścianach, z czasem najpopularniejszym podobraziem była deska, głównie dla malarstwa temperowego. Obrazy olejne powstawały przez nanoszenie kilku lub kilkunastu warstw farby olejnej na zagruntowany i pokryty podmalówką podkład. Ponieważ była to wielogodzinna i żmudna praca, w warsztacie malarza artysty pojawiły się sztalugi, ułatwiające to niełatwe zadanie.
1 4 1