Zadanie 1
Cenę książki obniżono najpierw o 30% a po pewnym czasie jeszcze o 15%. Ostatecznie egzemplarz kosztuje 35.70 zł. Oblicz cenę początkową.
zadanie 2
Pewien nadmorski bar oferuje bardzo dobry napój sporządzony z wody i koncentratu soku owocowego w stosunku 4:1 Ile procent napoju stanowi sok?

2

Odpowiedzi

2009-11-06T17:46:26+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T17:46:21+01:00
1) 35,7= 85%
35,7/85*100=42
42= 70%
42/70*100=60
książka kosztowała na początku 60zł

2)1/5 (jedna piąta)
bo 4+1= 5
4/5 jest wody bo stosunek to 4(wody):1(soku)
1 1 1