Jedna liczba jest o 9 mniejsza od podwojonej drugiej liczby. Suma tych liczb wynosi 12. Znajdź te liczby

Zeszyt i ołówek kosztują rzem 12 zł i 75 gr. Zeszyt jest droższy od ołówka o 95 gr.Ile kosztuje olówek, a ile kosztuje zeszyt.

Musi być znowu z równaniami . Musi się znaleźć Analiza treści zadania,- zapisujemy niewiadomą i co oznaczają poszczególne liczby w zadaniu....Etap 2. Układamy równanie....Etao. 3 Rozwiązujemy równanie...
Etap. 4 Sprawdzamy rozwiązanie.........I etap. 5 zapisujemy odpowiedź Dam naj...To na poniedziałek, ale liczę na szybką odpowiedź....xD

Fedorka też groźna............Też mi mo0że pałę wstawić.

3

Odpowiedzi

2009-11-06T19:06:37+01:00
Zad.1] dane: x-pierwsza liczba y-druga liczba 2y-podwojona druga liczba x+y=12 x+9=2y to jest układ równań x=12-y 12-y+9=2y -y-2y=-12-9 -3y=-21/[:-3] y=7 x=12-y=12-7=5 odp.szukane liczby to 7 i 5 .spr.7+5=12 5+9=2×7→14=14 zad.2] x-cena 1 zeszytu y-cena 1 ołówka x+y=12,75zł x=y+0,95zł y+0,95+y=12,75zł 2y=12,75-0,95 2y=11,8 y=5,9 x=y+0,95=5,9+0,95=6,85 spr.5,9+6,85=12,75 5,9+0,95=6,85 odp.zeszyt kosztuje 6,85zł a ołówek 5,9 pozdrawiam
5 3 5
2009-11-06T19:11:28+01:00
1.
I liczba x 7
II liczba 2x-9 5
suma 12
x+2x-9 = 12
3x-9=12
3x=12+9
3x=21 |:3
x=7
2*7-9=5
Spr.:7+5 = 12
Odp.: Te liczby to 7 i 5.
2.
zeszyt x+0,95 6,85
ołówek x 5,9
suma 12,75
x+0,95+x=12,75
2x=12,75-0,95
2x=11,8 |:2
x=5,9
5,9+0,95=6,85
spr.: 6,85+5,9=12,75
Odp.: Ołówek kosztował 5,9zł, a zeszyt 6,85zł.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T19:32:45+01:00
Zadanie 1.

Dane:
x - pierwsza liczba
y - druga liczba

x+9=2y
x+y=12

x=2y-9
2y-9+y=12

x=2y-9
3y=12+9

x=2y-9
3y=21 /:3

x=2y-9
y=7

x=2*7-9
y=7

x=14-9
y=7

x=5
y=7

Sprawdzenie:
5+9=2*7 14=14
5+7=12

Odp: Liczba pierwsza jest równa 5, a liczba druga jest równa 7.


Zadanie 2.

Dane:
x - cena zeszytu
y - cena ołówka
Koszt całkowity – 12,75

x+y = 12,75
x = y+0,95

y+0,95+y =12,75
x = y+0,95

2y = 12,75-0,95
x = y+0,95

2y = 11,8 /:2
x = y+0,95

y = 5,9
x = y+0,95

y = 5,9
x = 5,9+0,95

y = 5,9
x = 6,85

Sprawdzenie:
6,85+5,9 = 12,75

Odp: Zeszyt kosztuje 6,85 zł, a ołówek 5,90 zł.
4 4 4