Kopa to 60 sztuk , a mendel to 15 sztuk . O ile procent kopa jest większa od mendela ?


Pani Ania zarabiała 1600 zł. po pól roku jej pensja wzrosła do 1700 zł . O ile procent wzrosły zarobki pani Ani ?


3 Dyrektor firmy Ciut porównywał wyniki swojej firmy w 1 i w 2 kwartale tego roku.. Z rysunku wynika , że we porównaniu z 1 kwartałem zysk w 2 wzrosło o ?

rysunek :
1 kwartał 200 tys. zł zysku
2 kwartał 205 tys. zł zysku.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T18:55:54+01:00
15/60*100%=25%

1700/1600*100% = 106,25
106,25 - 100% = 6,25%

205/200 * 100%=205/2=1o2,5
1o2,5 - 100% = 2,5
1 5 1
2009-11-06T18:59:14+01:00
1. O 300%. 60 : 15 = 4 4*100%=400% 400%-100%=300%
2. 1700-1600=100 100:1600 = 0,0625*100%=6,25%
3. 205tys. - 200tys. = 5tys.
1 5 1
2009-11-06T19:09:18+01:00
1. 100% - 15
x% 45
x = 45 * 100 / 15= 300%
skrócić 45 i 15 przez 15

2. 100% - 1600
x% - 100
x = 100 * 100 / 1600 = 100/ 16 = 6całych 4/ 16 = 6całych 1/4 = 6,25%
skreślić 2 zera w 100 i 1600 skrócić 4 i 16 przez 4

3. 100% - 200
x% - 5
x = 5* 100/200 = 5/2% = 2całe i 1/2 = 2,5%
skreślic 2 zera w 200 i 100
2 5 2