Odpowiedzi

2009-11-06T18:55:10+01:00
Częste opady deszczów
brak zapor rzecznych

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T19:13:52+01:00
Przyczyny powodzi:
1.Nadmierne opady deszczu-głownie w miesiacach letnich,zwlaszcza w lipcu,ostatnio czesciej w sierpniu. Najbardziej zagrożone tym rodzajem powodzi są:Tatry,Beskidy,Podbeskidzkie, Ktlina Kłodzka,obszary w dolinach wisly i Odry oraz Dorzecze Bogu
2.Wiosenne roztopy- z powodu znacznej ilosci zgormadzonego sniegu i gwaltownego przebiegu roztopow najwieksze wezbrania wystepuja na rzekach gorskich a pozniej w dolinach Wisly i Odry.
3.Zatory Lodowe-przyczyna jest zablokowane koryta rzek przez lód.
3 4 3