Odpowiedzi

2009-11-06T19:04:47+01:00
Sw. Hieronim - ( 347- 420r.p.n.e. ) swoją sławę zawdzięcza tłumaczeniem Starego i Nowego Testamentu z języka greckiego i hebrajskiego na łacinę .
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T19:05:14+01:00
Hieronim ze Strydonu-ur. w 331 w Strydonie, zm. 30 września 420 w Betlejem.
Święty Kościoła katolickiego, doktor Kościoła, apologeta chrześcijaństwa; święty Kościoła prawosławnego i koptyjskiego. Przetłumaczył Pismo Święte z języka greckiego i hebrajskiego na łacinę, przez co najbardziej utrwalił się w pamięci potomnych. Przekład ten, znany jako Wulgata, wciąż należy do znaczących tekstów biblijnych Kościoła rzymskokatolickiego.Hieronim był Iliryjczykiem. Mimo chrześcijańskich korzeni swoich rodziców, został ochrzczony dopiero około 360 roku.Wtedy to, w celu zgłębiania tajników retoryki i filozofii, udał się wraz ze swoim przyjacielem Bonozem do Rzymu, gdzie studiował pod opieką Eliusza Donata, utalentowanego nauczyciela gramatyki. Hieronim uczył się również języka greckiego w odmianie koine, jednak nie myślał wówczas jeszcze o studiach nad klasyczną literaturą grecką czy literaturą chrześcijańską.
11 4 11