1 . Samodchód o masie 900 kg osiąga szybkość 100 km / h w czasie 10 s . Oblicz przyspieszenia tego samochodu i wartość siły działającej na samochód .

2 . Piłka porusza się z przyspieszeniem 6 m ( ms _ s2 - ułamek ) pod działaniem siły 2 n . Jakie przyspieszenie uzyska piłka jeśli działająca na nią siła będzie miała wartość 4 n .

Proszę o pomoc .

2

Odpowiedzi

2009-11-06T19:24:40+01:00
1 ) może spróbuj na proporcje . ?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T19:25:37+01:00
100km/h -> 27 7/9 m/s

a=v/t
a=250/9 : 10
a= 25/9 m/s2