Odpowiedzi

2009-11-06T19:47:50+01:00
Stały - trudno zmienić objętość i kształt,
ciekły - trudno zmienić objętość, a kształt łatwo,
gazowy - łatwo zmienić objętość i kształt, ciało zajmuje całą dostępną mu przestrzeń
28 4 28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T19:48:03+01:00
A) stan stały ( cząsteczki są ułożone bardzo blisko siebie i mogą wykonywać jedynie ruch drgający. Pomiędzy tymi cząsteczkami występują duże siły przyciąganie. Ciała stałe mają określony kształt.
b) stan ciekły ( cząsteczki są ułożone w dużych odległościach, ale działają pomiędzy nimi siły przyciągania zwane siłami spójności. Mogą się przemieszczać. Ciecze przyjmują kształt naczynia, w którym się znajdują. )
c) stan gazowy ( cząsteczki są ułożone w bardzo dużych odległościach od siebie. Poruszają się w sposób chaotyczny z dużymi prędkościami. Przyjmują kształt naczynia / pomieszczenia, w którym się znajdują. )
30 4 30