Mam na historie napisać 1 zdaniem o bogu; jego atrybut i np. władca podziemi.

Hefajstos
Hermes
Hestia
Nike
Ares
Też muszę napisać co to znaczy:
Koń Trojański
Męki Tantala

I 1 zdaniem o tych poetach i 1 ich utwór
Homer
Ezop
Hejzod

Napisać czym się różnił i podobieństwa teatru współczesnego od "początków teatru" .


I TYLE ;) Bardzo Proszę o POMOC ! ;)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-06T19:56:24+01:00
Hefajstos był boskim kowalem, a jego atrybutem jest młot kowalski.
Hermes był boskim posłańcem, miał buty ze skrzydłami.
Hestia to bogini domowego ogniska.
Nike to bogini zwycięstwa, jej atrybut to gałązka oliwna.
Ares to bóg wojny, atrybutem jego jest tarcza/miecz.

Męki Tantala - okropne, straszne męki
Koń trojański - podstępny, przynoszący zgubę podarek

Homer był greckim pisarzem, do jego dzieł należą "Iliada" i "Odyseja"
Ezop tworzył bajki o zwierzętach.
Hezjod był epikiem greckim, który napisał m.in. "Prace i dni", "Narodziny bogów"


http://zadane.pl/zadanie/76564 <---- już odpowiadałam na pytanie czym się różni teatr starożytny od nowoczesnego
1 5 1
2009-11-06T19:56:38+01:00
Hefajstos- bóg ognia, kowali i złotników, atrybuty: mirt róża jabłko łabędz jaskółka gołąb i zając.

Hermes- Bóg wędrowców, złodziei i podróżujących, jeden z 12 bogów olimpijskich.

Hestia- Opiekunka ogniska domowego, podróżnych, nowożeńców i sierot. Atrybutem był płomień ogniska.

Nike- bogini zwycięstwa.

Ares- bóg wojny, utożsamiany z rzymskim Marsem.

Koń trojański- wielki koń, zrobiony z drewna, w którym ukryli się wojownicy greccy w czasie zdobywania Troi.

Męki Tantala- odwołuje się do historii lidyjskiego króla Tantala, którego cierpienie polegało na niemożności zaspokojenia pragnienia, podczas, gdy cały czas stał w wodzie.

Homer- ojciec poezji epickiej. Napisał Iliadę i Odyseję.

Ezop- grecki bajkopisarz. Był niewolnikiem.

Hezjod- epik grecki.Napisał m.in. "Prace i dni", "Narodziny bogów".


3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T23:48:57+01:00
Hefajstos-Wulkan-patron rzemieślników
Hermes-Merkury-bóg wędrowców i podróżnych także handlu,kupców i wymiany
Hestia-opiekunka nowożeńców
Nike-bogini zwycięstwa
Ares-bóg wojny
Koń trojański-oznacza przebiegłość,spryt,podstęp,ukryte niebezpieczeństwo,zaatakowanie od środka siły wroga.Był to drewniany ogromny koń w którym byli ukryci żołnierze.
Męki Tantala-symbolizują okrutne cierpienia.Tantal został skazany na cierpienie,które polegało na niemożności zaspokojenia pragnienie podczas gdy stał w wodzie.

Homer-pierwszy epik,autor "Iliady" i "Odysei" stworzył wzór eposu,był autorytetem już w starożytności.Pochodził z greckiej wyspy Chios.Imię Homer(ślepiec) sugeruje,że był on niewidomy jest postacią bardzo tajemniczą

Ezop-był bajkopisarzem

Hezjod-podobnie jak Homer był epikiem autorem "Narodzin bogów"

W teatrze starożytnym mogli grać tylko mężczyźni w dzisiejszych czasach grają również kobiety-jest to różnica
Podobieństwem jest to,że w czasach dawnych i dzisiejszych zakładano maski.

2 5 2