Odpowiedzi

2009-11-06T20:25:52+01:00
Barok - dworek w Starym Tomyślu, zamek w Łańcucie, pałac w Wilanowie, kościół protestancki w Krzeszowie, kościół św. Piotra i Pawła w Krakowie
renesans - dziedziniec zamku królewskiego na Wawelu, kaplica zygmuntowska na wawelu, zamek w krasiczynie, kraków - sukiennice, ratusz w Poznaniu, złota brama w Gdańsku, katedra w Zamościu,
klasycyzm - Teatr Wielki w Warszawie, pomnik Kopernika, Sala tronowa w Zamku Królewskim, kościół św. Aleksandra na Placu trzech krzyży.
romantyzm - Bogurodzica (nie wiem czy może być taki zabytek)

więcej nie wiem. mam nadzieję, że mimo to pomogłam^^;]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T20:26:34+01:00
Średniowiecze:
1. rotunda na Wawelu
2.katedra w Poznaniu
3.kolegiata w Tumie pod łęczycą
4.drzwi katedry gnieźnieńskiej
5.Kościół świętego Wojciecha i świętego Andrzeja w Krakowie
6.opactwo Benedyktynów w Tyńcu
7.starówka w Krakowie , Toruniu , Gdańsku , Wrocławiu
8.ołtarz Wita Stwosza w kościele Mariackim.

Renesans-
1.Wawel
2. Kaplica Zygmuntowska
3. ratusz znajdujący w Poznaniu
4. Loggie arkadowe
5. Zamość
6. Latyfundia
7. kamieniczki
8. pieskowa skała.

Barok:
1. Tron Św. Piotra
2. Pałac wersalski
3. Kościół Św. Antoniego - franciszkanów
4. Kościół Św. Józefa - karmelitów
5. Kościół Św. Kazimierza - reformatów
6. Kościół Św. Franciszka Serafickiego - franciszkanów - bernardynów.
7. Kosciół Najświętszego Serca Jezusowego i Matki Boskiej
8. Kosciół Pana Jezusa - karmelitów trzewiczkowych.

Klasycyzm:
1. Kościół Karmelitów i Kościół Ewangelicki w Warszawie
2. Obserwatorium Astronomiczne w Krakowie
3. Teatr Wielki w Warszawie
4. Łazienki, Pałac Mostowskich i Pałac Staszica w Warszawie
5. omnik Kopernika i Pomnik księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie.
6. Pałac w Lubostroniu
7. Kościół Bernardynów w Warszawie
8. Pałac Królikarnia w Warszawie.

20lecie międzywojenne:
1. Międzynarodowe Targi Poznańskie
2. Budowa portu w Gdyni
3.Centralny Okręg Przemysłowy


Młoda Polska:
1. Bogurodzica
1 5 1