Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T20:02:09+01:00
Rozmnażanie bezpłciowe

zalety:
-wystarczy tylko jeden osobnik
-duża liczba nowych osobników w krótkim czasie (organizmy potomne są podobne do organizmów rodzicielskich)

wady:
-brak zmienności organizmów, w razie niesprzyjających warunków środowiskowych wszystkie organizmy/osobniki giną

Rozmnażanie płciowe:

wady:
-potrzebne są aż 2 osobniki
-nie uzyska sie identycznego potomstwa

zalety:
-zmienność organizmów- rozszczepienie cech
23 3 23
2009-11-06T20:03:34+01:00
Rozmnażanie bezpłciowe
zalety:
-wystarczy tylko jeden osobnik
-duża liczba nowych osobników w krótkim czasie (organizmy potomne są podobne do organizmów rodzicielskich)
wady:
-brak zmienności organizmów, w razie niesprzyjających warunków środowiskowych wszystkie organizmy/osobniki giną

Rozmnażanie płciowe:
wady:
-potrzebne są 2 osobniki
-nie uzyska sie identycznego potomstwa
zalety:
-zmienność organizmów- rozszczepienie cech

12 3 12
2009-11-06T20:04:25+01:00
Rozmnażanie płciowe jest korzystniejsze dla org. żyjących w zmiennych warunkach środowiska.Wady, przy złej temperaturze, organizmy mogą nie przetrwać.
Rozmnażanie bezpłciowe jest korzystne dla organizmów, gdy warunki ich życia są niezmienne. Dzięki rozm. bezpł. z jednego tulipana mogą powstać setki roślin o identycznym wyglądzie. Wady:
10 3 10