Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T20:09:10+01:00
Skoro stosunek boków to 4:7, przyjmijmy:
4x - krótszy bok
7x - dłuższy bok
Obwód to krótszy bok + krótszy bok + dłuższy bok + dłuższy bok.
4x + 4x + 7x + 7x = 1,1 dm
8x + 14x = 1,1 dm
22x = 1,1 dm |:22
x = 0,05 dm
Ale to jest tylko x. My chcemy długości boków, czyli:
4x = 4 * 0,05 dm = 0,2 dm
7x = 7 * 0,05 dm = 0,35 dm

Odp. Długości boków to 0,2 dm i 0,35 dm.
2009-11-06T20:11:48+01:00
Ob=1,1dm=11cm
Bok 1=2cm / bok 2=2cm
Bok 3=3,5cm /bok 4=3,5cm

3,5cm
|---------------------|
2cm | | 2cm
|---------------------|
3,5cm