Witaminy K i B12 powstają w jelicie grubym dzięki działalności bakterii odżywiających się niestrawionymi resztkami pokarmu. Wyjaśnij, dlaczego stosowanie antybiotyków może spowodować niedobór tych witamin w organizmie.
Conajmniej 5 zdań. Dziękuję ;*

3

Odpowiedzi

2009-11-06T20:36:56+01:00
Antybiotyk walczy z bakteriami, więc również te bakterie w jelicie zostają wyniszczone zostają wyniszczone. a jak ich nie ma lub jest zmniejszona ilość, to jest zmniejszona produkcja wit k i b12
56 4 56
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T20:48:20+01:00
Wit B12-jest to typowa witamina brudu, wytwarzają ją tylko i wyłącznie bakterie. Człowiek pozyskiwał ją przez tysiace lat jedząc zabrudzoną żywność.
Wit K-doustne, dłuższe stosowanie antybiotyków może prowadzić do niedoboru witaminy K, gdyż zostaje unieczynniona flora bakteryjna przewodu pokarmowego.
W obu przypadkach przy antybiotykoterapii jest osłabiony system odpornościowy,organizm zostaje wyjałowiony,antybiotyki w dużym stopniu wpływają na cały układ pokarmowy,zmieniając jego florę bakteryjną.Zmieniona flora bakt. uniemożliwia namnażanie i rozwój bakterii wytwarzających powyższe wit,co skutkuje niedoborami
30 4 30
2009-11-06T21:16:49+01:00
Antybiotyki mają szerokie spektrum działania, działają rownież na florę bakteryjną czyli bakterie znajdujące się w jelicie, dlatego często stosuje się leki które ją uzupełniają (Lakcid, Trilac).
71 4 71