Proszę o krótką notatkę dotyczącą tego wiersza.


Córeczko moja daleka,
pusto, pusto koło mnie,
serce krwawi i czeka,
ono nie umie zapomnieć.

Umarłaś, lecz niezupełnie:
nadal razem się trudzim.
Com ci obiecał - spełnię:
wiersz mój odniosę ludziom,

by dawał pokój i światło,
miłość, nadzieję, radość,
choć niełatwo, córeczko, niełatwo
nieść wiersz i pod nim upadać...

Ta noc straszliwym ptaszydłem
siadła na mnie i kracze.
Oberwę, oberwę jej skrzydła,
wyrwę się, wyrwę rozpaczy.



proszę o krótką notatkę dotyczącą tego wiersza.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T20:37:15+01:00
Wiersz mówi o smutku i żalu osoby mówiącej w wierszu po utracie córeczki.
Osoba mówiąca nie potrafi poradzić sobie z cierpieniem. Utrata dziecka sprawia jej wielki ból. Nie może ona się pogodzic z utratą dziecka.
2 2 2
2009-11-06T20:40:25+01:00
Wiersz opowiada o smutku podmiotu lirycznego, gdyż umarła mu córka. Podmiot liryczny nie może pogodzić się z utratą i bardzo cierpi.
1 2 1
2009-11-06T20:41:59+01:00
Jest to wiersz o ojcu i córce, która już nie żyje. Ojciec za nią tęskni i obiecuje jej że dotrzyma obietnicy. Mówi że oberwie skrzydła ptaszydłu które nad nim kracze - z tęsknoty za córką.