Odpowiedzi

2009-11-06T21:05:40+01:00
X-cena jednej książki
1,3x-cena drugiej książki

x+1,3x=46
2,3x=46
x=20zł
1,3x=26zł

20/26 ×100%≈76,9%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T21:31:38+01:00
Za dwie książki zapłacono 46zł cena jednej z nich była o 30% wyższa od ceny drugiej książki. Jakim procentem ceny droższej książki jest cena książki tańszej
x= pierwsza książka
x+30%x=2 książka
46 = suma

x+1,3x=46
x=20

20/26%~76,92%