Zaproponuj układ równań opisujący podaną sytuacje .
---- Obwód prostokąta jest równy 40 cm. boki maja się do siebie jak 2:3

układ przeciwnych współczynników Jle trzeba dodac wody do 8kilogramów 26g roztworu soli aby otrzymac roztwór20%

Piscie dokładne rozwiazanie z obliczeniami prosze

2

Odpowiedzi

2009-11-06T21:08:45+01:00
2a + 2b = 40cm
a+b = 20 cm

a= 2/2+3 * (a+b) = 2/5 * 20 =8 [cm]
b= 3/5 * 20 = 12 cm


1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T01:57:15+01:00
{2a + 2b = 40
{2a = 3b

{2a=3b
{3b+2b=40

{2a=3b
{b=8

{a = 12
{ b = 8


zad. 2
tu chyba Ci chodzilo o "do 8kilogramów 26% roztworu soli aby otrzymac roztwór20%"

wiec w takim razie to jest tak:

8kg * 26% = (8kg+x)*20%
208= 160 + 20x
20x = 48
x=2,4kg

Pozdrawiam! :)
1 5 1