Odpowiedzi

2009-11-06T21:03:46+01:00
Analiza tlenek rteci-tlen+rtec
syntezy wegiel+tlen-tlenek wegla
utlenianie metal+tlen-tlenek metalu
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T21:05:51+01:00
Synteza - połączenie dwóch substancji w jedną ( chlor + magnez -> chlorek magnezu )
Analiza - rozdzielenie jednego związku chemicznego na dwie substancje ( tlenek wodoru -> tlen + wodór )
Spalanie - połączenie dwóch substancji spalając jedną w drugiej zachodząca między materiałem palnym a paliwem bądź jakimś utleniaczem ( magnez + tlen -> tlenek magnezu )
Utlenianie - reakcja chemiczna, w której jakaś grupa atomów, lub jeden atom przechodzi na wyższy stopień, czyli zyskuje nowe elektrony ( tlen + cynk -> tlenek cynku )