Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T21:14:16+01:00
Żołądek-rozdrabnia pokarm;wyjaławia pokarm;trawi białka a lipaza żołądkowa zapoczątkowuje trawienie tłuszczów;w żołądku odbywa się trawienie cukrów przez amylazę ślinową - do momentu obniżenia pH pokarmu do wartości dezaktywującej enzym
Ślinianki-produkują ślinę,ślina zaczyna trawienie skrobii
Trzustka-produkuje enzymy trawienne i hormony np insulinę,
Wątroba-wytwarza żółć,magazynuje i przemienia tłuszcze,białka i węglowodany,gromadzi glikogen jako rezerwę cukrową.Wątroba nie jest gruczołem trawiennym, ale produkowana przez nią żółć (nie jest enzymem) bierze udział w trawieniu tłuszczów
15 4 15
  • Użytkownik Zadane
2009-11-06T21:24:24+01:00
Gruczołem trawiennym jest trzustka.ktura powiduje wydzielane przez nią enzymy są niezbędne do prawidłowego trawienia pokarmów. Trzustka składa się z głowy objętej pętlą dwunastnicy, szyjki i ogona. Zbiera się ona w przewodach wątrobowych: prawym i lewym, które z kolei łączą się we wnęce w jeden przewód wątrobowy wspólny.Podobnie jak wątroba, miąższ trzustki dzieli się na mniejsze jednostki - pęcherzyki, które wydzielają enzymy trawienne. Pomiędzy nimi rozproszone są tzw. wyspy trzustkowe, które zamiast do dwunastnicy wydzielają swoją zawartość (hormony) do krwi. Są więc gruczołem wydzielania wewnętrznego.
6 2 6