1. podaj znaczenie bakterii pozytywne i negatywne - przynajmniej w 5 zdaniach...

2.podaj elementy budowy komórki bakterii:
-ochrania wnętrze komórki, (to .....)
-odpowiada za transport substancji,(to .....)
-odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórki -pełni funkcję jądra komórkowego (to .....)
-umożliwia poruszanie się (to .....)

3.wypisz cechy bakterii, które pozwalają im na zasiedlenie podanych środowisk życia:
-skóra, drobiny kurzu, różne przedmioty ......................
-wnętrze organizmu ..............................................
-gorące źródła .....................................................

pliSsss-rozwiążcie ;**

3

Odpowiedzi

2009-11-06T21:13:33+01:00
1.negatywne
-proces gnicia
-wywoływanie chorób roślin(bakterioliza)
-uwalnianie azotu do atmosfery
pozytywne
-Bakterie wspomagają wiele roślin uprawnych (np. łubin, soja, fasola) pozwalając im rosnąć na mało żyznych glebach
-Wychwytują one gazowy azot z powietrza, wypełniając przestrzeń między grudkami ziemi i
przekształcają go w formę dostępną dla roślin
- Bakterie żyjące w jelicie
człowieka pomagają rozłożyć nie strawione cząsteczki
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-06T21:14:44+01:00
1
pozytywne ;
- synbioza
- oczyszczanie wod i rzekow
- przekladanie szczatkow na organ proste
- konserwacja zywnosci

negatywne ;
- gnicie produktow spozywczych
- wywoluja choroby np. gruzlica anglina

(MY TO MIELISMY NA SPR)


2

ochrania wnętrze komórki..ŚCIANA KOMÓRKOWA............
odpowiada za transport substancji BŁONA KOMÓRKOWA...................
odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórki ( pełni funkcję jądra komórkowego ).........SUBSTANCJA JĄDROWA....................
umożliwia poruszanie się ........RZĘSKA...................
11 4 11
2009-11-06T21:29:44+01:00
2.ściana komórkowa
cytoplazma
nukleoid
wić
3 1 3