Droga pomiędzy dwoma miastami A i B prowadzi przez wzniesienie. autobus pod gorę jedzie z prędkością 25 km/h, a z góry z prędkością 50 km/h. przejazd z miasta A do B trwał 3,5 godziny, z miasta B do A- 4 godziny. jaka jest odległość miedzy tymi dwoma miastami?

2

Odpowiedzi

2009-11-06T21:37:42+01:00
Http://www.matematyka.pl/93122.htm-wejdź na ten link jest tu wsztstko dobrze napisane i myślę że zrozumiesz;)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T02:32:45+01:00
Z A do B - x km pod gore i y w dol
z B do A - y w gore i x w dol

t = s/v

t1 = x/25 + y/50

3,5 = x/25 + y/50

t2 = y/25 + x/50

4 = y/25+x/50


{3,5 = x/25 + y/50
{4 = y/25+x/50

{ 175 =2x+y
( 200 = 2y+x

{y = 175-2x
{200= 2(175-2x) +x

{y = 175-2x
{200=350-3x


{y = 175-2x
{3x=150


{y = 175-2x
{x=50

{y =75
{x = 50

odleglosc = 50+75 = 125km


Pozdrawiam! :)