Odpowiedzi

2009-11-06T22:12:53+01:00
Profesor Karolina Lanckorońska jest ostatnią przedstawicielką znakomitego rodu Lanckorońskich z Brzezia. Urodzona w roku 1898, przeżyła cały XX wiek, będąc świadkiem i uczestnikiem wielu historycznych wydarzeń. Jako jedyna dziedziczka gromadzonej w XIX i XX wieku kolekcji rodu Lanckorońskich w 1994 roku przekazała rodakom niezwykły dar - dzieła sztuki, których wartość artystyczna i historyczna nie ma sobie równej w Polsce.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T22:14:19+01:00
Wspomnienia wojenne Karoliny Lanckorońskiej należą do wyjątkowych w literaturze polskiej dzieł literackich o walorze reportażu. Autorka snuje opowieść o barbarzyństwie najeźdźców i codzienności w okupowanej Polsce podczas II wojny światowej. Wydarzenia z życia autorki osadzone są w szerokim kontekście wielkiej Historii. Erudycja Lanckorońskiej i jej dar narracji sprawiają, że książkę czyta się jednym tchem. Lektura tych wspomnień pozwala współczesnemu czytelnikowi prawdziwie zrozumieć dramat wojny, w której legło nie tylko państwo polskie, ale i zniszczone zostały jego