W każdej nowo wyprodukowanej przez warsztaty partii kłódek średnio 98% wyrobów jest dobrych, a na każde 100 kłódek dobrych przypada średnio 75 pierwszego gatunku. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że losowo wybrana z nowo wyprodukowanej partii kłódka jest pierwszego gatunku.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T22:41:57+01:00
Wg mnie to będzie 0,98 * 0,75=0,735
1 5 1
2009-11-06T23:53:01+01:00
Najlepiej to widać, ja narysujesz sobie drzewo. od korzenia w prawo dobre kłódki (0,98), na lewo od korzenia złe kłódki (0,02). na prawo od dobrych kłódek pierwszy gatunek (0,75), na lewo od dobrych kłódek drugi gatunek (0,25). i teraz liczysz prawdopodobieństwo po gałęziach, tych co Cię interesują, czyli dwa razy na prawo:

P(A) = 0,98 * 0,75 = 0,735
1 5 1