Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T23:07:38+01:00
Paramagnetyk - to po prostu substancja przyciągana przez magnes. Przyczyną paramagnetyzmu jest ruch elektronów w ciele.

diamagnetyk - substancja przeciwna do paramagnetyka, jest odpuchana przez magnes. dzięki temu umieszczając ją nad magnesem diamagnetyk unosi się w powietrzu, sprawiając wrażenie lewitacji]

ferromagnetyk - to po prostu magnes trwały


Histereza- opóźnienie w reakcji an czynnik zewnętrzny, najczęściej zachodzi w ferromagnetykach (namagnesowanie nastepuje dopiero po pewnym wzroscie zewnętrznego pola magnetycznego)

atom paramagnetyczny - zbliża się do atomu o przeciwnym ładunku (w magnesie)

atom diamagnetyczny - oddala się od ładunku o takim samym ładunku, powodując oddalanie się ciała (od magnesu)
10 3 10
2009-11-06T23:10:05+01:00
Paramagnetyk - to po substancja przyciągana przez magnes. Przyczyną paramagnetyzmu jest ruch elektronów w ciele.

diamagnetyk - substancja przeciwna do paramagnetyka, jest odpuchana przez magnes. dzięki temu umieszczając ją nad magnesem diamagnetyk unosi się w powietrzu, sprawiając wrażenie lewitacji.

ferromagnetyk - to magnes trwały.


Histereza- opóźnienie w reakcji na czynnik zewnętrzny, najczęściej zachodzi w ferromagnetykach (namagnesowanie nastepuje dopiero po pewnym wzroscie zewnętrznego pola magnetycznego).

atom paramagnetyczny - zbliża się do atomu o przeciwnym ładunku (w magnesie).

atom diamagnetyczny - oddala się od ładunku o takim samym ładunku, powodując oddalanie się ciała (od magnesu).
8 1 8