Odpowiedzi

2009-11-06T23:03:51+01:00
Oblicz wartości pozostałych funkcji trygonometrycznych kąta ostrego a,wiedząc,że cos a =5/13

cos α =5/13
sin²α+cos²α=1
sin²α+(5/13)²=1
sin²α+25/169=1
sin²α=1-25/169
sin²α=144/169
sinα=12/13

tgα=sinα/cos α
tgα=12/13:5/13
tgα=12/5

ctgα=1/tgα
ctgα=5/12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T23:07:05+01:00
Cos α = 5/13

sin ²α + 25/169 = 1
sin²α = 144/169
sinα = 12/13

tg α =sinα / cosα
tg α = 12/13 * 13/5
tgα =12/5

ctgα = 1 / tgα
ctgα = 5/12



Pozdrawiam! :)