Zad.1.Uzupełnij:
a) 30m/s= .......m/h= .......m/min=.......m/s
b) 50m/s=.......m/h=.......km/h
Zad.2.
Załóżmy, ze samochód porusza się ze stałą prędkością 90 km/h. Oblicz, w jakim czasie ten samochód pokona trasę:
a)180 km,
b)900 km,
c)45 km,
d)10 km,
e)135 km.

3

Odpowiedzi

2009-11-06T23:56:49+01:00
Zad.1.Uzupełnij:
a) 30m/s= .30m/(1/3600 h)=30*3600 m/h=.108000..m/h=
.30m/(1/60min)=.30*60m/min=1800.m/min=
30.......m/s
b) 50m/s=.50*3600 m/h=.180 000..m/h=180..km/h
Zad.2.
Załóżmy, ze samochód porusza się ze stałą prędkością 90 km/h. Oblicz, w jakim czasie ten samochód pokona trasę:
a)180 km, 90 km w ciągu 1 h, czyli 180 km w 2 h
b)900 km, 90 km w ciągu 1 h, czyli 900 km w 10 h
c)45 km, 90 km w ciągu 1 h, czyli 45 km w 1/2 h
d)10 km, 90 km w ciągu 1 h, czyli 10 km w 1/9 h=6 i 2/3 min
e)135 km. 90 km w ciągu 1 h, czyli 135 km w 1 i 1/2 h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T00:04:20+01:00
A)30m/s = 30m/(1/3600h) = 30*3600 m/h = 108000m/h =
30m/(1/60min) = 30*60m/min = 1800m/min = 30m/s

b) 50m/s = 50*3600 m/h = 180 000m/h = 180km/h


a)180 km:90km = 2h
b)900 km:90km = 10h
c)45 km:90km = 0,5h
d)10 km:90km = 1/9h czyli 6 minut i 40 sekund
e)135 km:90km = 1,5h
2009-11-07T00:39:57+01:00
Zad.1.Uzupełnij:
a) 30m/s= 108 000 m/h= 1800 m/min= 30m/s
b) 50m/s=180 000m/h= 180 km/h


Zad.2.
Załóżmy, ze samochód porusza się ze stałą prędkością
90 km/h. Oblicz, w jakim czasie ten samochód pokona trasę:

v=s/t
t = s/v


a)180 km -> t = 2h
b)900 km -> t = 10h
c)45 km -> t = 0,5h
d)10 km -> t = 1/9 h
e)135 km -> t = 1,5 h


Pozdrawiam serdecznie! :)