Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T00:00:06+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyroby_%C5%9Bcierne - wejdz, poczytaj, dowiesz sie bo troche tego jest (chodzi mi o rodzaje ) :)
2009-11-07T00:08:12+01:00
Mineralną substancję, której elementy po rozdrobnieniu otrzymują właściwości ostrzy skrawających nazywamy materiałem ściernym.
Rozróżniamy materiały ścierne:
a)twarde - o mikrotwardości od 1120HV/0,02 do 4500HV/0,02

b)supertwarde - o mikrotwardości powyżej 4500HV/0,02

c)polerskie - o różnej twardości, charakteryzujące się drobnoziarnistością

Ziarno ścierne jest to element materiału ściernego po jego rozdrobnieniu. Mikroziarno to ziarno o wielkości mniejszej niż 60 µm.
Biorąc pod uwagę pochodzenie materiału ściernego możemy podzielić go na dwie grupy - naturalne i sztuczne.