Odpowiedzi

2009-11-07T00:27:55+01:00
Omega - wszystkie możliwości - losujemy 3 karty z 52
A - najwyżej 2 piki (0 pików, 1 pik lub 2 piki)

w tym zadaniu szybciej dojdziemy do wyniku przez odwrotne zdarzenie:
A' - 3 piki

P(A) = 839/850
rozwiązanie w załączniku
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T00:33:29+01:00
Z tali 52 kart losujemy 3 karty.
Ile jest możliwych wyników losowań tak aby wśród wylosowanych kart były najwyżej 2 piki.
moc Ω=C₅₂³=52!/3!*49!=50*51*52/2*3=25*17*52=22100
moc A1=C²₁₃*C₃₉¹=13!/2!*11! *39=12*13/2 *39=3042(2 piki)
mocA2=C¹₁₃*C₃₉²=13 *39!/2!*37!=13*39*38/2=9633(1 pik)
mocA3=C⁰₁₃*C₃₉³=39!/3!*36!=37*39*38/2*3=9139(0 pików)
mocA=3042+9139+9633=21814
P(A)=21814/22100=10907/11050≈0,987
1 5 1