Pole trójkata ABC o podstawie AB majace długosc 10cm jest równe 40cm2.. Oblicz jaka długosc ma podstawa
trójkata o tym samym polu, którego wysokosc opuszczona na te podstawe jest: a) cztery razy dłuższa, b) trzy razy
krótsza od wysokosci trójkata ABC poprowadzonej na bok AB.
a) | b)
|
|
|
|

2

Odpowiedzi

2009-11-07T10:40:34+01:00
PΔ = ah/2 - pole trójkąta
a = 10 cm - długość podstawy AB
PΔ = 40 cm²
2PΔ = ah
h = 2PΔ/a = 80/10 = 8 cm
a
h₁ - wysokość 4 razy dłuższa = 32 cm
2PΔ = ah
a = 2PΔ/h = 80/32 = 2,5 cm
b
h₂ - wysokość 3 razy krótsza = 8/3
2PΔ = ah
a = 2PΔ/h = 80/przez 8/3 = 80 razy 3 dzielone przez 8 = 30 cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T10:48:32+01:00
No to tak, najpierw musisz obliczyć wysokości tego trójkąta.
P = podstawa*wysokości / 2
więc:
40 cm2 = 10 cm * h / 2 najpierw pozbywamy się ułamka, więc każdą stronę mnożymy przez 2
80 cm2 = 10 cm * h chcesz otrzymać samo h, więc każdą stronę dzielimy na 10 cm
8 cm = h
wyszło że wysokości ma 8 cm.

i teraz
a) wysokość 4 razy dłuższa więc 8 cm*4 = 32 cm
i liczysz pole
b) wysokość 3 razy dłuższa więc 8 cm*3 = 24 cm
i też liczysz pole

nie wiem czy dobrze, wydaje mi sie że tak :-)
2 1 2