zad 1 Na pewno próbowałeś nie raz zgnieść łupinę orzecha włoskiego . Nie można dokonać tego , ściskając w dłoni. Ale jeżeli umieścisz w dłoni dwa orzechy i ściśniesz je razem, to wówczas łupina jednego lub równocześnie dwóch orzechów pękna. Jaki ma to związek z tematyką dzisiejszej lekcji .
Temat lekcji to pomiar ciśnienia . proszę pomóżcie bo źle ze mną będzie jak tego nie zrobię ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T11:13:44+01:00
Sprawa jest prostsza niz myslisz:D Gdy ściskasz orzech w dłoni nie rozłamie się, bo nie masz dostatecznej siły do zgniecenia go - powodem jest naskórek i wszelkie inne 'wymiękczenia' dłoni. Za to, gdy ściskasz twardy orzech z twardym orzechem tą samą siłą, orzechy pękną, gdyż nie będzie oporów siły takich jak właśnie miękkość dłoni. Pęknięcie następuje w wyniku wciśnięcia skorupki orzecha do środka - wtedy orzech ma mniejszą objętość, więc ciśnienie się zwiększa aż w końcu orzech pęka. Podobnie jest z balonem, gdy go zgniatasz.:)

pzdr.
7 4 7
2009-11-07T11:14:06+01:00
Gdy użyjesz siły własnych rąk i do tego użyjesz drugiego orzecha to siła nacisku będzie bardzo duża...
=]
9 4 9