Zadanie 1
Ewa ma w skarbonce o 25% więcej pieniędzy niż Basia ma mniej pieniędzy od Ewy ?

Zadanie 2
O ile procent zmniejszy się pole kwadratu, jeżeli jego obwód zmniejszy się o 60 % ?

Zadanie 3
W pewnej szkole 85% uczy się języka niemieckiego, 75% uczy się języka angielskiego, a obu języków uczy się 120 uczniów. Ilu uczniów uczęszcza do szkoły ? Jaki procent wszystkich uczniów tej szkoły uczy się obu języków ? Ilu uczniów uczy się tylko języka niemieckiego ? Zakładamy, że każdy uczeń tej szkoły uczy się co najmniej jednego języka.

2

Odpowiedzi

2009-11-07T11:32:39+01:00
Zadanie 2
O ile procent zmniejszy się pole kwadratu, jeżeli jego obwód zmniejszy się o 60 % ?
84
Zadanie 3
W pewnej szkole 85% uczy się języka niemieckiego, 75% uczy się języka angielskiego, a obu języków uczy się 120 uczniów. Ilu uczniów uczęszcza do szkoły ? 200 Jaki procent wszystkich uczniów tej szkoły uczy się obu języków ? 60 Ilu uczniów uczy się tylko języka niemieckiego ? 110?Zakładamy, że każdy uczeń tej szkoły uczy się co najmniej jednego języka.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T11:40:16+01:00
Nie jestem pewna ale w pierwszym zadaniu chyba powinno być pytanie o ile procent Basia ma mniej pieniędzy
od Ewy? Wiec jeśli chodzi o odp to będzie tak:
Basia ma mniej pieniędzy od Ewy o 20%

2. Pole kwadratu zmieniło się o 84%.


3. 85 % - 0,85
75 5 - 0,75

0,85x -0,75x =0,1x
0,85x - 0,1x = 0,75x

0,75 = 75 % - taki procent uczniów uczy się obu języków

0,75x =120 / ÷3
0,25x=40 / × 4
x=160 - tyle uczniów uczęszcza do szkoły

0,75 × 100% =75%

0,85 × 160=135 - tyle uczniów uczy się tylko języka niemieckiego