Pomóżcie mi rozwiązać.; oto zadanie a i b rozwiązałem pozostało mi c d e .; treść zadania ; do szkolnego klubu tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczyny. a)jaki %uczniów należących do klubu stanowią dziewczyny.b)w międzyszkolnych zawodach w tenisie stołowym uczestniczyło37,5% wszystkich dziewcząt z tęczy. ile dziewcząt należących do klubu nie brało udziału w zawodach .c)w zawodach lekkoatletycznych wzięło udział 85% członków klubu tęcz . stanowili oni 17% wszystkich uczestników zawodów. ilu uczniów startowało w zawodach.d)do klubu należy 10% wszystkich dziewczą i 20% wszystkich chłopców w szkole . ilu uczniówjest w tej szkole. o ile procent mniejjest w szkole chłopców niż dziewcząt. e) po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób . o ile procent wzrosła liczba członków tęczy. Pomóżcie z góry dziękuje;

2

Odpowiedzi

2009-11-07T12:39:41+01:00
C.) 85% * (36+24) = 85% * 60 = 51

51 = 17% x

17/100 x = 51 /*100/17

x = 300


d.) 24 = 10% wszystkich dziewczat wiec jest ich w szkole 240
36 = 20% wszystkich chlopcow wiec jest ich w szkole 180

uczniów jest razem : 420

% chlopcow - (180/420 * 100)% =42 i 6/7
% dziewczat: 57 i 1/7

57 i 1/7 - 42 6/7 = 9 i 2/7

chlopcow jest o 9 i 2/7 % mniej niz dziwczat
e.) 84 - (24 +36) = 24

(24/ 60)*100% = 40%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:08:33+01:00
36+24=60 liczba wszystkich członków klubu sportowego
24/60 x100=40%
Dziewczęta stanowią 40% uczniów należących do klubu sportowego.

37,5% z 24=9 dziewcząt brało udział w zawodach
24-9=15 dziewcząt należących do klubu nie brało udziału w zawodach

85% z 60=51 uczniów klubu tęcza wzięło udział w zawodach co stanowi 17% wszystkich uczestników zawodów
51/17x100=300
w zawodach startowało 300 uczniów.

10% wszystkich dziewcząt należny do klubu to jest 24
to wszystkich dziewcząt w szkole jest 10razy więcej czyli 24x10=240
20% wszystkich chłopców należny do klubu to jest 36
to wszystkich chłopców w szkole jest 5 razy więcej czyli 36x5=180
w szkole jest 420 wszystkich uczniów.
240/420x100=57% to dziewczęta
100%-57%=43% to chłopcy
57%-43%=14%
Chłopców jest o 14% mniej niż dziewcząt.

60 liczba członków klubu
po zawodach wzrosła do 84 członków czyli o24 członków
24/60x100=40%
Liczba członków klubu wzrosła o 40%.