Odpowiedzi

2009-11-07T12:51:09+01:00
Armii perskiej było około 100tys. a armii greckiej około 10tys.
Armie grecką stanowili hoplici- żołnierze w metalowych zbrojach
Żołnierze greccy zaatakowali nadchodzących persów około 42km
przed Atenami.(atak greków przedstawiłem w załączniku).W bitwie ocalali Persowie uciekli na okręty i płynęli pod Ateny.
Grecy szybko pobiegli do Aten.Zdążyli tuż przed persami, byli bardzo zmęczeni kobiety i starcy pomogli im wejść na mury a
Persowie widząc Greków na murach stwierdzili że jeśli zaatakują
Ateny to przyjdą pozostali Grecy ich otoczą.
21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T14:32:54+01:00
Grecja wygrała z Persją dlatego że mieli przewagę liczebną. Po stronie Grecji walczy Sparta (Sparta była przecież najpotężniejszą armią. Do armii brali już 7 letnich chłopców, których szkolono na żołnierzy). Pierwszą bitwą która się odbyła jest bitwa pod Maratonem. Zwyciężają Grecy. Tu można powiedzieć, że Grecja miała poprostu szczęście. W tej bitwie ginie Dariusz I ( władca Persji) władzę przejmuje jego syn Kserkses, który jest młody i niedoświadczony. Państwa podbite przez Persów zaczynają się buntować młodemu władcy. Zajmuje się on najpierw swoimi państwami. W tym czasie Grecja ma czas na to aby się uzbrojić. Gdy w końcy Persje decyduje się zaatakować Greków po raz drugi grecy są już przygotowani. Ustawili swoje wojska w cisnym wąwozie (bitwa pod Termopilami). Przez to persja nie umie ustawić swoich wojsk. Na dodatek wąwóz otoczony jest przez spartan. Wszyscy giną, lecz persja się wstrzymuje i wraca do siebie. Persja atakuje Grecje po raz trzeci lecz tym razem z morza (bitwa pod Salaminą). Grecy zaciągają persów w pułapkę. Zajmują wszystkie zatoczki i wysepki, wciągają persów w wąskie cieśniny. Perska nie ma miejsca na swoje floty gdyż przesmyk koryński jest zaciasny. znowu wygrywa Grecja. ostatnią bitwą jest bitwa pod Platejami. I tu znowu wygrywa Grecja. Więc w zwycięstwie Greków nad Persją zadecydował spryt Greków.
40 2 40