Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T12:49:52+01:00
Co to znaczy spartańskie warunki? W powszechnym mniemaniu oznacza to surowe, trudne warunki życia. Spartanie przeszli do historii, jako miłośnicy wyjątkowej dyscypliny i ciężkiego, momentami ascetycznego, życia.

Wrócić z tarczą albo na tarczy. Jest to powiedzenie ukute właście z zawziętości Lacedemończyków. Prawo nakazywało wojownikowi wrócić z boju ze swoją tarczą. Żywy niósł ją w rękach, martwy był na niej niesiony. Ale tarcza musiała być.

Mówić lakonicznie? Mówić krótko, zwięźle, treściwie. Wziąć się to miało od odpowiedzi Leonidasa udzielonej Xerxesowi. On miał zażądać wody i ziemi. Król odparł:Przyjdź i weź.
14 4 14
2009-11-07T12:50:24+01:00
1. spatrańskie warunki - ciężkie warunki życiowe
2. Mówić lakonicznie - mowic zwięzle na temat,nie rozbudowywac swoich wypowiedzi
3.Powrócić z tarczą - wygrać
7 4 7
2009-11-07T12:50:56+01:00
Spartańskie warunki- ciężkie warunki,
mówić lakonicznie- mówic krótko zwięźle i na temat
Powrócic z tarczą- tzn. zwycięzyć
2 3 2