Odpowiedzi

2009-11-07T13:12:22+01:00
Ćw. 9
wdowi grosz
salomonowy wyrok
kamień węgielny
egipskie ciemności
hiobowa wieść
sorry, że nie po kolei
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:27:24+01:00
Zad.9
salomonowy wyrok - mądre i sprawiedliwe rozwiązanie- z Biblii
wdowi grosz- dar serca, wielkie wyrzeczenie - z Biblii
egipskie ciemności- zupełne ciemności - z Biblii
kamień węgielny- początek czegoś - z Biblii
hiobowa wieść- straszna wiadomość - z Biblii
zad.11
Cicha woda- Osoba, która wydaje nam się z pozoru cicha, nieśmiała, mało towarzyska może okazać się w rzeczywistości zupełnie inna - energiczna, zabawna, towarzyska.
Ciepłe kluchy- Człowiek miękki, apatyczny, powolny, nieskuteczny
złota rączka- wszechstronnie uzdolniony majsterkowicz, chętnie służy pomocą przy naprawie usterek
czarna owca-osoba przynosząca wstyd, źle widziana w określonym otoczeniu
gruba ryba- ktoś bardzo ważny
ofiara losu- osoba, której nigdy nic nie wychodzi, nic się nie udaje