1.W poruszającym się wagonie na stoliku leży książka. Cczy względem szyn kolejowych jest ona w spoczynku czy w ruchu?

2.Mówi siępotocznie, że Słońce wschodzi i zachodzi. Co przyjmuje się wówczas za układ odniesienie dla ruchu Słońca?

3

Odpowiedzi

2009-11-07T13:03:44+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:05:00+01:00
1.W poruszającym się wagonie na stoliku leży książka. Cczy względem szyn kolejowych jest ona w spoczynku czy w ruchu?
Względem szyn kolejowych jest ona w ruchu
2.Mówi siępotocznie, że Słońce wschodzi i zachodzi. Co przyjmuje się wówczas za układ odniesienie dla ruchu Słońca?
Ziemię
1 4 1
2009-11-07T13:11:15+01:00
1. Względem szyn książka porusza się. Np załóżmy że ty siedzisz przy tym stoliku i widzisz że książka nie porusza się a pociąg jedzie (czyli porusza się wzgl szyn). Tak samo książka "widzi" że ty się nie poruszasz a szyny tak

2. Układem odniesienia jest tutaj ziemia, lub obserwator stojący na niej. Będąc na słońcu widziałabyś że to ziemia wschodzi i zachodzi. Będąc na ziemi nie możesz widzieć żeZiemia się porusza, tylko widzisz zmianę położenia słońca
2 2 2