Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:15:16+01:00
Przyczyny wymierania płazów:

- Zanieczyszczenia i skażenia wód powierzchniowych (środkami chemicznymi, nawozami sztucznymi, detergentami, metalami ciężkimi, glinem zabijającym skrzek zwierząt)
-Spłycanie się i zarastanie zbiorników stawów i jezior
-Globalne zmiany klimatyczne (okresowe zanikanie zbiorników wodnych)
-Intensywna melioracja i osuszanie gruntów
-Obetonowianie i niszczenie naturalnych brzegów zbiorników wodnych, miejsc kryjówek płazów
-Stepowienie i odlesianie ziemi
-Budowa dróg na przecięciu tras corocznych wędrówek płazów i duży ruch pojazdów mechanicznych na tych drogach
-Dziura ozonowa i promieniowanie uv przyczynia się do niekorzystnych zmian genetycznych płazów
-Lokalne epidemie groźnej choroby – chytridiomikozy, wywoływanej przez grzyb batrachochytrium. Atakuje ona skórę dorosłych płazów
-wypalanie traw

Sposoby ochrony:

-odtwarzanie zbiorników wodnych
-zakładanie zbiorników wodnych specjalnie pod rozród płazów
-ochrona siedlisk
-ustawianie specjalnych znaków na drogach

Mam nadzieję, że wystarczy :P Pozdro
16 4 16
2009-11-07T13:18:41+01:00
Przyczyny wymierania płazów:
Jednym z przyczyn jest zanieczyszczenia wód powierzchownych,nastepnie globalne zmiany klimatu,budowa dróg w miejscasz gdzie płazy co roku wedrują i bardzo duzy ruch samochodowy na tych drogach.
Sposoby ochrony płazów:
Zwykle ochrania sie miejsca gdzie przebywaja płazy, chroni sie równierz wody od zanieczyszczeń.mozna ronierz stawiac znaki ostrzegawcze na drogach gdzie moga wedrowac płazy
8 3 8