Odpowiedzi

2009-11-07T13:30:17+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:43:22+01:00
Cechy ruchu obrotowego:

Kierunek i prędkość obrotu.
Ziemia obraca się wokół własnej osi z zachodu na wschód (odwrotnie do kierunku ruchu wskazówek zegara). Wyróżnia się dwa rodzaje prędkości obrotu Ziemi - prędkość kątową i prędkość liniową.

Doba słoneczna.
Czas pełnego obrotu Ziemi wokół własnej osi wynosi 24 godziny i nazywany jest dobą słoneczną. Inaczej mówiąc, doba słoneczna jest to czas, który musi minąć pomiędzy dwoma kolejnymi górowaniami Słońca na nieboskłonie.

Następstwa ruchu obrotowego:

Pozorny ruch Słońca.
Podstawową konsekwencją ruchu obrotowego jest pozorny ruch Słońca i gwiazd po nieboskłonie. Dla obserwatora na Ziemi ruch ten odbywa się ze wschodu na zachód.

Siła Coriolisa.
powoduje ona odchylenie wszystkich przedmiotów będących w ruchu.

Czas na Ziemi.
Czas strefowy, czas uniwersalny, czas słoneczny (miejscowy)

1 2 1
2009-11-07T18:07:21+01:00
Tak.

Ponieważ:

Cechy ruchu obrotowego:

Kierunek i prędkość obrotu.
Ziemia obraca się wokół własnej osi z zachodu na wschód (odwrotnie do kierunku ruchu wskazówek zegara). Wyróżnia się dwa rodzaje prędkości obrotu Ziemi - prędkość kątową i prędkość liniową.

Doba słoneczna.
Czas pełnego obrotu Ziemi wokół własnej osi wynosi 24 godziny i nazywany jest dobą słoneczną. Inaczej mówiąc, doba słoneczna jest to czas, który musi minąć pomiędzy dwoma kolejnymi górowaniami Słońca na nieboskłonie.

Następstwa ruchu obrotowego:

Pozorny ruch Słońca.
Podstawową konsekwencją ruchu obrotowego jest pozorny ruch Słońca i gwiazd po nieboskłonie. Dla obserwatora na Ziemi ruch ten odbywa się ze wschodu na zachód.

Siła Coriolisa.
powoduje ona odchylenie wszystkich przedmiotów będących w ruchu.

Czas na Ziemi.
Czas strefowy, czas uniwersalny, czas słoneczny (miejscowy)
4 5 4