Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-07T13:22:32+01:00
Antygona jest dramatem, ponieważ powstała jako spektakl teatralny(Sofokles tym się właśnie zajmował), na co dowodem może być to, żezastosowano w niej podział na role.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-07T13:24:32+01:00
Antygona jest dramatem ponieważ:
- wystepuje jednosc czasu,miejsc i akcji
- jest brak scen zbiorowych
- wystepuje konflikt tragiczny polegajacy na starciu sie dwoch przeciwstawnych racji; jedna z postaci, chociaz ma racje, musi zginac
- wystepujev przebieg akcji wedlug schematu:
- ekspozycja
- zawiazanie akcji
- rozwoj akcji
- punkt kulminacyjny
- dalsze powiklania akcji
- rozwiazanie akcji
- epilog
- budowa utworu antygony :
- prolog, parodos, 5 przeplatajacych sie ze soba epejsodionów i stasimonow, exodos
- rola chóru: zlozony z 12-15 mezczyzn, stwarzal nastroj, zapowiadal akcje, informowal o wydarzeniach, komentowal je i ocenial
- uwikłanie bohaterow tragedii w konflikt tragiczny; działanie ich uzaleznione bylo od sily wyzszej, fatum
3 2 3