Prośba o pomoc w zadanku : (podobno mogą być jedna lub więcej poprawnych odpowiedzi)

Liczba, której 2/5 stanowi tyle, co 1/4 liczby 6,4 to:
a) liczba całkowita
b) 3,6
c) ułamek właściwy
d) 4

Dzięki- pozdro :) Proszę o napisanie obliczeń :)

3

Odpowiedzi

2009-11-07T13:27:54+01:00
2009-11-07T13:30:32+01:00
1/4 liczby 6,4= 1/4*6,4=1,6

2/5= 0,4
1,6- 0,4
x - 1

x= (1,6*1)/0,4=4
4- liczba całkowita
Odpowiedzi prawidłowe to a) i d).
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:35:17+01:00
Najpierw obliczymy 1/4 z 6,4

1/4 = 0,25 - Zamiana na ułamek dziesiętny
6,4 × 0,25 = 1,6 - Obliczenie 0,25 z 6,4

Teraz wiemy ze 2/5 pewnej liczby to 1,6
Zamieńmy 2/5 na ułamek dziesiętny:
2/5 = 0,4

A, więc 4/5 to 2 × 0,4 = 0,8
Potrzebujemy jeszcze 1/5 aby wyszło nam 100% więc:
0,4 ÷ 2 = 0,2

Teraz należy zsumować:
0,8 + 0,2 = 1

A, więc możemy stwierdzić, że:

1 jest liczbą całkowitą i ułamkiem właściwym

Odp. a) i d)