Odpowiedzi

2009-11-07T13:34:12+01:00
KYRIOS
1. «w Nowym Testamencie i u pierwszych chrześcijan: tytuł będący wyrazem najwyższej chwały i adoracji okazywanej osobie Jezusa Chrystusa»
2. «w greckim przekładzie Starego Testamentu: imię własne Boga»



SOTER
Św. Soter, papież w latach ok. 166 – ok. 175. Soter był synem Konkordiusza.

Wg "Liber Pontificalis" pochodził z Kampanii (Włochy). Zwany również Papieżem Miłości. Za pontyfikatu Sotera ponownie wybuchł spór między kościołem wschodnim a zachodnim o datę świąt Wielkanocy. Za jego też pontyfikatu spór załagodzono, ostatecznie ustalając formę jej świętowania i datę na pierwszą niedzielę po 14 dniu miesiąca nisan. Ogłosił, że małżeństwo jest ważne tylko jako sakrament, pobłogosławione przez księdza. Zabronił okadzania ołtarza i dotykania obrusów mnichom, którzy nie są kapłanami. Jest autorem listów do wiernych w Koryncie, które zawierają rady i słowa pociechy.

Za czasów papieża Sotera miały miejsce prześladowania przez cesarza Marka Aureliusza Według tradycji zmarł śmiercią męczeńską, a pochowany został na cmentarzu św. Kaliksta w Rzymie.

Jego święto obchodzone jest 22 kwietnia.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:34:56+01:00
Kyrios - "opiekun" kobiety w Starożytnej Grecji. Najczęściej był nim ojciec albo mąż. Przejaw paternalizmu, charakterystycznego dla ówczesnej społeczności w greckich polis.

Soter - Św. Soter, papież w latach ok. 166 – ok. 175. Soter był synem Konkordiusza.

P.S Jeśli chodzi o pojęcie Soter, jest to imię męskie. Wydaje mi się, że chodziło o papieża. W końcu to religia ;P
Pozdrawiam ;)
4 4 4
2009-11-07T13:35:42+01:00
1.tytuł będący wyrazem najwyższej chwały i adoracji okazywanej osobie Jezusa Chrystusa

2.papież w latach ok. 166 – ok. 175. Za czasów papieża Sotera miały miejsce prześladowania przez cesarza Marka Aureliusza Według tradycji zmarł śmiercią męczeńską, a pochowany został na cmentarzu św. Kaliksta w Rzymie.Jego święto obchodzone jest 22 kwietnia.
2 3 2